Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Jeśli chciałbyś skomentować jakiś fragment Biblii lub chciałbyś poznać opinie innych użytkowników to jest to przeznaczone do tego miejsce.
Iskierka
Posty: 1181
Rejestracja: śr lis 11, 2015 8:49 am

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Iskierka » sob lip 07, 2018 7:21 pm

korba pisze:
Iskierka pisze:Jak sam Ojciec patrzy na swego Syna, czy zrównuje Go z aniołami- służebnymi duchami?

Nie, nie zrównuje, gdyż Jezus jest ARCHANIOŁEM a nie zwykłym aniołem. Archanioł jest tylko jeden i jest przez to wyjątkowy. O zrównaniu nie ma mowy.
Mam nadzieję, że łatwo zrozumieć, że Archanioł nie jest równy aniołowi, a ty chcesz powiedzieć, że archanioł=anioł. Szkolny błąd.
Skoro dla Ojca, Jezus jest Kimś, Jego Synem, zrodzonym z Ojca, a dla Ciebie obojętne bo może to Archanioł Michał, to uderz się w pierś przed Bogiem, bo przed Nim wystawiasz swoją "przemądrzałą gębę".

Nie rozumiem, co ma być dla mnie obojętne? :roll:
Dlaczego dla Ojca KIMŚ nie może być archanioł, pierworodny Syn?
Z tą gębą to nie przesadzaj, raczej ja Ciebie tak postrzegam.
Piszesz, że to nie ma znaczenia z nowonarodzeniem. Taki jesteś pewien? Doczytaj w ewangeliach jak Ojciec traktuje Syna i zobaczysz, że nie jest obojętne dla Niego kogo zrodzi jako swoje dziecko.

[b]Ale co w tym traktowaniu jest takiego, że Ojciec nie może tak traktować Jezusa, który mógłby być jest archaniołem[/b]?
No i wciąż zagadka, co z nowonarodzeniem chrześcijanina ma fakt, że Jezus nie mógłby być archaniołem? Jakaś blokada dla Boga? Bo widzisz... w traktowaniu Boga jako Boga nie ma nic wyjątkowego i dla Ojca to nie dziwne. Jednak w sposób wyjątkowy uznać kogoś, kto nie jest równy Ojcu, ale Ojciec chce, aby traktować go wyjątkowo, to... tak naprawdę wtedy szanuje się zdanie Ojca.
Skoro wszystko jedno dla Ciebie - Kim Jest Jezus, to może warto pomyśleć, czy dla Ojca to też wszystko jedno, że Jego Syn jest lekceważony i zrównany z aniołami? "Każdy kto podaje w wątpliwość Syna, nie ma i Ojca. Kto wyznaje Syna ma i Ojca"

Przekręcasz. Nie jest dla mnie obojętne kim jest dla mnie Jezus. Nie zakładaj bezmyślnych twierdzień.
Świadkowie nie podają w wątpliwość Syna. No bo jak? Nie kwestionują tego, że Jezus jest Synem Bożym.
Widzę, że wymyśliłeś sobie swojego Jezusa i swoją wersję nowego zrodzenia........

[b]Myślę raczej, że nie potrafisz tego wyjaśnić stosując tego typu argumenty[/b].


1.Jezus jest PANEM dla Archanioła, a nie Archaniołem. On stwarzał, a nie Archanioł dlatego nie równaj Go z Archaniołem.
2. Archanioł jeden - ma pod sobą zastępy aniołów, którymi kieruje, jest na ich czele, tak to rozumiem, jeśli się mylę to mnie popraw. Jest wyższy tylko rangą, ale jest stworzeniem tak samo jak i pozostali aniołowie.
3.Dla Boga Ojca Jezus nie jest Archaniołem, jest Jego Synem, z którym wszystko stworzył. Biblia podkreśla kilkakrotnie jak Ojciec traktuje Syna, gdzie masz napisane, że dla Boga Ojca Archanioł Michał = Jezus? (Hebr.1 rozdz.). Oczywiście dla Boga wszystko jest możliwe, ale skoro oddziela On Syna od aniołów i archanioła, bo tak się Jemu upodobało, a zwraca uwagę na SYNA, to nie szukaj "innej furtki " na siłę. SYN to SYN, a Archanioł Michał, to Archanioł.
4. Ostatnie moje zdanie to Twój cytat z poprzedniego Twojego postu do mnie, a ja tylko odbiłam piłeczkę, więc nie gadaj, że stosuję tego typu argumenty , bo Ty robisz to samo :D .........

Awatar użytkownika
Datsun
Posty: 2705
Rejestracja: pt wrz 11, 2015 6:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Datsun » sob lip 07, 2018 9:27 pm

korba pisze:
Datsun pisze:Tymczasem w tej przypowieści jest wyraźnie powiedziane, że ów ustanowiony niewolnik mógłby jeść i pić z pijakami i bić swoje współsługi. Wygląda więc na to, że są różni niewolnicy, jedni dobrzy,a drudzy źli.

Znów brak dokładności. Jezus nie powiedział, że będzie też zły niewolnik. Bo..., najpierw cytat z Bw (twojej ulubionej! :-D ):
45 Kto więc jest tym sługą wiernym i roztropnym, którego pan postawił nad czeladzią swoją, aby im dawał pokarm o właściwej porze? ​​​ [Mt 25:21];
46 Szczęśliwy ów sługa, którego pan jego, gdy przyjdzie, zastanie tak czyniącego. ​​​
47 Zaprawdę powiadam wam, że postawi go nad całym mieniem swoim. ​​​ Mt 25:21-23;
48 Jeśliby zaś ów zły sługa rzekł w sercu swoim: Pan mój zwleka z przyjściem, ​​​ Kzn 8:11; [2P 3:4];
49 I zacząłby bić współsługi swoje, jeść i pić z pijakami, ​​​ [Łk 21:34];
50 Przyjdzie pan sługi owego w dniu, w którym tego nie oczekuje, i o godzinie, której nie zna. ​​​
51 I usunie go, i wyznaczy mu los z obłudnikami; tam będzie płacz i zgrzytanie zębów. ​​​ Mt 8:12;


Datsun! Zwrot z wersetu 48: 'Jeśliby zaś' wskazuje tylko na hipotetyczną możliwość. Tymi słowy Jezus nie zakładał, jak Ty, że będzie zły niewolnik.
To tak jakbym powiedział: Kto tu jest adminem? Kto rządzi na forum? A jeśli będzie niesprawiedliwy to dostanie kopa! ;-)

Czy tak ujmując, sugeruję, że jeden admin będzie dobry a drugi zły? Nie. Jest warunek: jeśli.
Tak to ujął Jezus.
Rzecz sprowadza się do tego, że... KAŻDY NOWOZRODZONY zna tekst o niewolniku, ale... jakoś wszyscy wodę w usta nabierają, gdy mają pokazać, KOGO Pan ustanowił, nie pytałem o to kogo i jak osądzi, ale KOGO USTANOWIŁ jakiś czas przed swoim przyjściem.
Datsun, naszła mnie taka myśl, że skoro rozdawałeś kiedyś tysiące Nowych Testamentów, to może to TY jesteś tym niewolnikiem? ;-)

Korbo, skoro zły sługa mógłby bić swoje współsługi to chyba jednoznaczne, że nie jest jedynym sługą. Naprawdę tak ciężko to pojąć? :)
Poza tym trzymając się Twojej argumentacji to Twój samozwańczy domniemany i jedyny "niewolnik" możliwe, że zostanie zganiony i potępiony. Bierzesz to pod uwagę? Może więc jednak warto abyś się zastanowił czy ta papka, którą karmi wszystkich świadków Jehowy i sympatyków jest pochodzenia Bożego. Bóg nie zmienia zdania co chwilę i nie podaje nauk dziś takich, a jutro im zaprzeczających.

Awatar użytkownika
Datsun
Posty: 2705
Rejestracja: pt wrz 11, 2015 6:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Datsun » ndz lip 08, 2018 7:04 am

Korbo, nie bądź dziecinny. Gdyby było jak napisałeś to w takim razie Jezus ustanowił w którymś momencie jako tego niewolnika "ciało kierownicze świadków Jehowy". To udowodnij to, proszę że tak było. :)
Sam widzisz, że Twoja logika sama obala tę teorię.

Odnośnie tego kto może być takim niewolnikiem to jest wielu różnych nauczycieli. Jezus zdecyduje o tym kto uczciwie wykonywał Jego wolę.

Nie wymyślaj pokrętnych teorii o jakichś gronach współsług itp. Z tej przypowieści wynika, że sług (niewolników) było wielu, a nie jeden.

Iskierka
Posty: 1181
Rejestracja: śr lis 11, 2015 8:49 am

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Iskierka » ndz lip 08, 2018 8:31 am

korba pisze:
Iskierka pisze:1.Jezus jest PANEM dla Archanioła, a nie Archaniołem. On stwarzał, a nie Archanioł dlatego nie równaj Go z Archaniołem.

Im dłużej dyskutujemy, tym większa chęć wymyślania argumentów z kapelusza :-D
Gdzie masz w Biblii choćby sugestię, że Jezus jest Panem dla archanioła? ;-)
No i dlaczego archanioł nie mógłby mieć udziału w stwarzaniu, jeśli zaprosił go sam Ojciec? Znów ograniczasz kompetencje Ojca... to poważna sprawa.
2. Archanioł jeden - ma pod sobą zastępy aniołów, którymi kieruje, jest na ich czele, tak to rozumiem, jeśli się mylę to mnie popraw. Jest wyższy tylko rangą, ale jest stworzeniem tak samo jak i pozostali aniołowie.

Jesteś blisko Królestwa Bożego :-)
Tylko... znów wraca temat: czym się różni to, że Bóg kogoś zrodził od tego, że kogoś stworzył. Jak to się ma w dziedzinie duchowej?
3.Dla Boga Ojca Jezus nie jest Archaniołem, jest Jego Synem, z którym wszystko stworzył. Biblia podkreśla kilkakrotnie jak Ojciec traktuje Syna, gdzie masz napisane, że dla Boga Ojca Archanioł Michał = Jezus? (Hebr.1 rozdz.). Oczywiście dla Boga wszystko jest możliwe, ale skoro oddziela On Syna od aniołów i archanioła, bo tak się Jemu upodobało, a zwraca uwagę na SYNA, to nie szukaj "innej furtki " na siłę. SYN to SYN, a Archanioł Michał, to Archanioł.

Znów logika szwankuje. Chcesz powiedzieć, że twój wujek to wujek, a kapitan to kapitan? A co jak wujek jest... kapitanem?
Dlaczego Syn nie może być archaniołem skoro aniołów Bóg w ogóle nazywa swoimi synami?
List do Hebrajczyków chybiony, gdyż tam mowa o ANIOŁACH a my tu o ARCHANIELE czyli kimś wyjątkowym spośród innych duchowych stworzeń.
4. Ostatnie moje zdanie to Twój cytat z poprzedniego Twojego postu do mnie, a ja tylko odbiłam piłeczkę, więc nie gadaj, że stosuję tego typu argumenty , bo Ty robisz to samo :D .........

Podtrzymuję zdanie. Argumenty są... lipne; nielogiczne, więcej jest założeń bez podstaw i 'chęci' ale nic z dowodów. Za to dostrzeganie w tekstach czegoś czego nie ma.


W liście Judy 9 o Michale napisano jako o archaniele. W Księdze Daniela 10: 13 Lecz książę anielski królestwa perskiego sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden dni, lecz oto Michał, jeden z pierwszych książąt anielskich, przyszedł mi na pomoc, dlatego ja zostawiłem go tam przy księciu anielskim królestwa perskiego".
"Jeden z pierwszych" rozumiem jako jeden z naczelnych - a nie jedyny.

Cytuję Ciebie - "Dlaczego Syn nie może być archaniołem skoro aniołów Bóg w ogóle nazywa swoimi synami?"

W Biblii mamy takie określenia do stworzonych istot duchowych - cherubini (1 Mojż.3:24); serafini (Izaj.6:2,3), aniołowie np. Gabriel (Łuk.1:19,26; Dan.8:16) i ogólnie synowie Boży( Joba 1:6;2:1).

Powiedz, proszę czy określenie "Synowie Boży" odnosi się do grupy stworzeń duchowych zwanych "aniołami"- co znaczy dokładnie "posłaniec", czy tym terminem objęci są też cherubini i serafini?
Nie czepiam się, chcę tylko zrozumieć Twój tok myślenia. Czy Archanioł Michał, w Twoim zrozumieniu jako Jezus, jest naczelnym tylko dla aniołów- tj.posłańców, jeśli ściśle trzymamy się terminologii - anioł? Kim jest zatem dla cherubinów i serafinów? Każde z tych określeń ma inne znaczenie, cherubini i serafini mają inne zadanie.
Czy ma znaczenie rozkminianie tego na drobne?
Czy spotkałeś się z takim zrozumieniem, że szatan był cherubinem? Czy tak uczą świadkowie Jehowy?

Awatar użytkownika
Ann78
Posty: 1947
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 12:16 pm
Kontaktowanie:

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Ann78 » ndz lip 08, 2018 2:42 pm

korba pisze:Słuchaj Jezusa a nie wygłaszaj tyrady na Jego temat.

Słucham Go i będę o Nim mówić, gdyż uczynił dla mnie tak wiele.
Chwała Panu Jezusowi Chrystusowi!
Zapraszam na www.jwpomoc.pl

Awatar użytkownika
Datsun
Posty: 2705
Rejestracja: pt wrz 11, 2015 6:34 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Datsun » wt lip 10, 2018 1:56 pm

korba pisze:
Słucham Go i będę o Nim mówić,

Bez tyrad.

Przepraszam bardzo ale Korbo jesteś zwyczajnie niegrzeczny. Ann78 nie wygłasza żadnych jak to nazywasz "tyrad" i stosując taką wątpliwą metodę nazwijmy to "dyskusji" przedstawiasz sam siebie w bardzo złym świetle. Człowieku, masz prawo się z czymś nie zgadzać ale nie ma chyba powodu aby być wobec kogokolwiek chamskim.

Awatar użytkownika
Ann78
Posty: 1947
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 12:16 pm
Kontaktowanie:

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Ann78 » śr lip 11, 2018 7:17 am

Zanim ustosunkuję się do ewidentnych błędów w wypowiedzi Korby, proszę, aby odpowiedział mi na pytanie:
Z Kim rozmawia Daniel i Kto mówi o księciu anielskim Michale? - Księga Daniela 10, od 5 do 21:

" A gdy podniosłem oczy i spojrzałem, oto był mąż, ubrany w szatę lnianą, a biodra miał przepasane pasem ze złota z Ufas. (6) Ciało jego było podobne do topazu, oblicze jego jaśniało jak błyskawica, a oczy jego jak pochodnie płonące, ramiona i nogi jego błyszczały jak miedź wypolerowana, a dźwięk jego głosu był potężny jak wrzawa mnóstwa ludu. (7) Tylko ja, Daniel, widziałem to zjawisko, a mężowie, którzy byli ze mną, nie widzieli tego zjawiska; lecz padł na nich wielki strach, tak że pouciekali i poukrywali się. (8) I zostałem sam, i widziałem to potężne zjawisko. Lecz nie było we mnie siły; twarz moja zmieniła się do niepoznania i nie miałem żadnej siły. (9) I usłyszałem dźwięk jego słów; a gdy usłyszałem dźwięk jego słów, padłem na twarz nieprzytomny i leżałem twarzą ku ziemi. (10) Lecz oto dotknęła mnie jakaś ręka i podniosła mnie tak, że oparłem się na kolanach i na dłoniach. (11) I rzekł do mnie: Danielu, mężu miły, uważaj na słowa, które ja mówię do ciebie, i stań tam, gdzie stoisz, bo teraz jestem posłany do ciebie! A gdy wypowiedział do mnie te słowa, powstałem drżąc. (12) Wtedy rzekł do mnie: Nie bój się, Danielu, gdyż od pierwszego dnia, gdy postanowiłeś zrozumieć i ukorzyć się przed swoim Bogiem, słowa twoje zostały wysłuchane, a ja przyszedłem z powodu twoich słów! (13) Lecz książę anielski królestwa perskiego sprzeciwiał mi się przez dwadzieścia jeden dni, lecz oto Michał, jeden z pierwszych książąt anielskich, przyszedł mi na pomoc, dlatego ja zostawiłem go tam przy księciu anielskim królestwa perskiego, (14) i przyszedłem, aby ci objawić, co ma przyjść na twój lud w dniach ostatecznych, bo widzenie znów dotyczy dni przyszłych. (15) Gdy on mówił do mnie tymi słowy, opuściłem twarz ku ziemi i zaniemówiłem. (16) A oto coś jakby ręka ludzka dotknęła moich warg; wtedy otworzyłem usta i przemówiłem, i powiedziałem do tego, który stał przede mną: Panie mój, w czasie zjawiska opadły mnie boleści i nie miałem żadnej siły. (17) Jakże może taki sługa mojego Pana jak ja rozmawiać z takim panem jak ty, gdy teraz nie mam siły i nie ma we mnie tchu? (18) Wtedy ponownie dotknął mnie ktoś podobny do człowieka i posilił mnie, (19) i rzekł: Nie bój się, mężu miły, pokój ci! Bądź mężny, bądź mężny! A gdy rozmawiał ze mną, poczułem siłę i rzekłem: Niech mówi mój Pan, bo mnie posiliłeś. (20) Wtedy on rzekł: Czy wiesz, dlaczego przyszedłem do ciebie? Lecz teraz muszę wrócić, aby walczyć z księciem anielskim perskim, a gdy wyruszę do boju, oto zjawi się książę anielski grecki. (21) Doprawdy! Oznajmię ci, co jest napisane w księdze prawdy. I nie ma ani jednego, kto by mężnie stał po mojej stronie przeciwko nim, oprócz Michała, waszego księcia anielskiego."

korba pisze:co o Jezusie napisał Paweł:
bo za jego pośrednictwem zostało stworzone wszystko inne w niebiosach i na ziemi, co widzialne i co niewidzialne — czy to trony, czy zwierzchnictwa, czy rządy, czy władze (Kol 1:16).

Tak, Paweł rzeczywiście powiedział takie słowa, poza jednym, które zostało DODANE w tłumaczeniu Nowego Świata. Dodane zostało, gdyż bez niego cała doktryna organizacji Strażnica jest nic nie warta, wali się po prostu.

Chodzi o słówko INNE.

Interlinia oddaje to następująco:
"bo w Nim zostało wszystko stworzone: i to, co w niebiosach, i to, co na ziemi, byty widzialne i niewidzialne, czy Trony, czy Panowania, czy Zwierzchności, czy Władze. Wszystko przez Niego i dla Niego zostało stworzone." Kol. 1, 16
http://bibliaapologety.pl/Kol1.htm

Nie ma słowa INNE - proszę sprawdzić także w innych przekładach.

"ZOSTAŁO STWORZONE WSZYSTKO", a "ZOSTAŁO STWORZONE WSZYSTKO INNE, tworzy zupełnie inne znaczenie.
"Wszystko" - wskazuje na to, że Ten, kto stwarza jest Stwórcą.
"Wszystko inne" sugeruje, że najpierw mógł być stworzony ten, co stwarzał...
To wielka i ohydna manipulacja Strażnicy!

korba pisze:Wszystko inne zostało stworzone poprzez niego i dla niego.
(Kol 1:16)

NIE MA W MANUSKRYPTACH SŁOWA "INNE" - patrz wyżej
Ten tekst powinien brzmieć:
Wszystko zostało stworzone przez niego i dla niego.
Każdy Świadek Jehowy o tym wiedzieć powinien.
Zapraszam na www.jwpomoc.pl

Awatar użytkownika
Ann78
Posty: 1947
Rejestracja: śr wrz 23, 2015 12:16 pm
Kontaktowanie:

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Ann78 » śr lip 11, 2018 4:13 pm

korba pisze:co o Jezusie napisał Paweł:
bo za jego pośrednictwem zostało stworzone wszystko inne w niebiosach i na ziemi, co widzialne i co niewidzialne — czy to trony, czy zwierzchnictwa, czy rządy, czy władze (Kol 1:16).

Przepraszam, nie tylko chodzi o słowo „inne”. Teraz zauważyłam, ze w PNS jest zwrot „za jego pośrednictwem” - to tez dodano.
Powinno być „w Nim”
Zapraszam na www.jwpomoc.pl

Natan
Posty: 777
Rejestracja: ndz wrz 20, 2015 6:04 am

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: Natan » pt wrz 14, 2018 4:50 pm

Prawda jest taka, że żadne stworzenie nie może stwarzać - jest to kompetencja tylko i wyłącznie Pana Boga. Fakt, że Chrystus stwarzał przemawia dobitnie na korzyść prawowiernego przekonania, iż jako jedyny naturalny Syn Boży jest Bogiem! Nie Bogiem Ojcem, ale Bogiem Synem.

"bo w Nim wszystko, co w niebiosach i co na ziemi, zostało stworzone: widzialne i niewidzialne, czy trony, czy panowania, czy zwierzchności, czy władze; wszystko dzięki Niemu i dla Niego jest stworzone. To On jest przed wszystkim, wszystko na Nim jest oparte" [Kolosan 1:16-17, Przekład Remigiusza Popowskiego NT].

Dodanie przez autora Przekładu Nowego Świata słówka "inne" do wyrazu "wszystko" to manipulacja mająca na celu Chrystusa zaliczyć do stworzeń. Jest to z gruntu nieuczciwe i wypacza naturalny sens Pisma.

ZG63
Posty: 39
Rejestracja: ndz wrz 30, 2018 6:50 am

Re: Czy ap. Piotr jest Opoką z Mateusza 16:18?

Postautor: ZG63 » wt paź 02, 2018 3:06 am

Kolosan mówi nam o nowym stworzeniu w Jezusie Chrystusie a nie o stwarzaniu opisanym w Rodzaju. Trony, panowania itd. to Królestwo Niebiańskie.

2 Kor 5:17

Jeżeli więc ktoś pozostaje w Chrystusie, jest nowym stworzeniem. To, co dawne, minęło, a oto stało się nowe


Nie ma dwóch Bogów - Boga Ojca i Boga Syna, nauczasz własnej kłamliwej ewangelii. w 1 Tym 2:5 pisze o jednym Bogu Ojcu i o Człowieku Jezusie Chrystusie - POŚREDNIKU. Pan Jezus Ducha Świętego i Moc czynienia cudów otrzymał od Boga Ojca. Podobnie Objawienie (Ap.1:1).

Jakiego masz ducha Natan skoro publicznie kłamiesz? Ojcem kłamstwa jest szatan diabeł.


Wróć do „Komentarze do wersetów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości